Concluzii, follow-up şi departamente

Începând cu data de 18 ianuarie 2015, în cadrul ASIRYS, a început o competiţie internă. Voluntarii, împărţiţi în 4 echipe sau departamente, au avut oportunitatea de a experimenta domenii precum marketing, resurse umane, organizare de evenimente şi sustenabilitate. Pentru fiecare activitate realizată, departamentele au primit puncte. Pe baza punctelor obţinute şi implicării voluntarilor, au fost aleşi 6 reprezentanţi ce vor participa la un schimb de tineri Erasmus Plus, cu 7 ţări, pe insula Sardinia. 

După aproximativ 4 săptămâni, rezultatele sunt suprinzătoare. Au fost recrutaţi peste 70 de noi voluntari, din Tîrgu Frumos, Paşcani, Iaşi şi satele limitrofe. Au fost organizate: competiţii de şah, de ping-pong, 3 spectacole, un eveniment lunar dedicat cărţilor, s-au colectat din donaţii aprox. 280 de euro. A crescut vizibilitatea organizaţiei, iar pagina noastră www.facebook.com/ASIRYS a trecut de pragul de 10 000 de prieteni. 

Duminică, am analizat şi evaluat tot ce s-a întâmplat în decursul celor 4 săptămâni şi am realizat noi departamente. Aceste departamente sunt:

Departamentul Jurnalism
- un interviu video sau scris, cu o personalitate locală: 6 puncte
- o ştire interesantă, un articol scurt pe un anumit subiect de interes în domeniul cultural/social/turistic/economic pentru Tîrgu Frumos: 4 puncte
- un foto-reportaj despre Tîrgu Frumos: 5 puncte
- inovaţii: 5 puncte

Departamentul Agricultură
- 5 ore muncă la grădina ASIRYS: 15 puncte
- inovaţii: 5 puncte (plantarea de arbuşti sau plante medicinale atipice, realizarea unui stup etc.)

Departamentul Design şi Arhitectură
- recondiţionarea unui parc sau a unui spaţiu abandonat din Tîrgu Frumos: 40 puncte
- inovaţii: 5 puncte

Departamentul Arte
- organizarea unui eveniment artistic sau cultural: 10 puncte
- organizarea unui atelier de formare într-un domeniu artistic sau cultural: 12 puncte
- inovaţii: 5 puncte

Departamentul Planificare Proiecte
- scrierea unui proiect de finanţare: 20 puncte
- planul de organizare pentru echipă: 6 puncte
- inovaţii: 5 puncte

Departamentul Marketing
- promovarea paginii www.facebook.com/TirguFrumos: 100 de likes - 10 puncte
-  50 de fişe completate - 15 puncte
https://docs.google.com/forms/d/1Axfs0DXySKAQwwbbI0W3SU9X9FgDhJuV955LIrd3_D4/viewform?c=0&w=1

Departamentul Media
- un film de promovare despre Tirgu Frumos: 10 puncte
- un album de 50 de fotografii reuşite cu oraşul: 5 puncte

Acţiunile de sustenabilitate vor putea fi incluse în oricare dintre departamente: pentru fiecare 100 lei colectaţi, veţi obţine 20 puncte, iar pentru fiecare obiect tradiţional adus la muzeul ASIRYS, veţi primi cel puţin 5 puncte (un război de ţesut: 20 de puncte). Pentru fiecare membru nou în echipă, veţi obţine 4 puncte. 

Noul proiect va dura 8 săptămâni, iar componenţa echipelor a fost stabilită prin tragere la sorţi, in fiecare echipă fiind maxim 10 membri. In prima săptămână se vor realiza cursuri de formare, ce vor avea rolul de a pregăti echipele pentru activităţile din cadrul noilor departamente. 

După cele 8 săptămâni, voluntarii ASIRYS vor câştiga o experienţă complexă, işi vor dezvolta numeroase abilităţi, echipele fiind noi şi diferite ii vor provoca să-şi depăşească limitele şi să devină adaptabili. Considerăm că voluntarii care vor reuşi să fie activi in cele 8 săptămâni vor fi pregătiţi pentru a participa in calitate de lideri şi voluntari activi la proiectele noastre locale, naţionale şi internaţionale. De asemenea, voluntarii activi vor putea iniţia şi coordona intr-un mod profesionist, diverse evenimente in cadrul Centrul de Voluntariat Tirgu Frumos. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum se formulează un obiectiv SMART?

Tîrgu Frumos - cele mai importante obiective turistice

Turism în Paşcani