Experienţa TC în Moldova

Am ajuns în Moldova la prima zi de curs, iar la coborâre am fost preluat de Sandu, unul dintre organizatori şi dus cu maşina la locul de desfăşurare al activităţilor.

Am participat activ pe toată durata cursului şi am interacţionat cu toţi colegii, inclusiv cu trainerii. Am contribuit cu tot entuziasmul şi energia de care am dispus.


Am apreciat foarte mult prestaţia celor 2 traineri care au avut un mod de abordare foarte eficient, deschis şi au fost foarte comunicativi cu toţi participanţii. Au înţeles orice situaţie şi au ştiut să direcţioneze cursul într-o direcţie în care să nu fie prea mult orientat spre obiectiv sau doar spre relaţionare.


Cursul a fost foarte bine echilibrat şi a atins toate punctele pe care şi le-a propus. S-a vorbit despre cetăţenie activă, drepturile care le au cetăţenii europeni, oportunităţile, ce stereotipuri există. Ce sunt prejudiciile, ce sunt stereotipurile, ce reprezintă elementele europene, despre istoria şi geografia Europei. Ce sunt drepturile omului, ce este democraţia şi cum este ea aplicată în Europa. Care este legislaţia şi oportunităţile existente în UE în comparaţie cu cele din afară UE. S-a vorbit despre autoevaluarea pe care ne-o putem face faţă de noi înşine şi fata demodul în care interacţionam cu realitatea. S-a vorbit despre cum folosim comunicarea şi de ce e important să fim activi în relaţia cu alţi cetăţeni europeni. S-au desfăşurat o mulţime de metode non-formale care au urmărit în special interacţiunea dintre participanţi. S-a desfăşurat şi o seară interculturală.


În toate metodele s-a urmărit empoweringul participanţilor şi s-a pus accentul pe importanta interacţiunii între participanţi, inclusiv cu trainerii. Trainerii au moderat foarte bine grupul şi au intervenit doar la nevoie.
În majoritatea timpului (inclusiv la evaluări) s-a pus accentul pe lucru în grupuri mixte (naţionale şi de gen) şi s-a urmărit ca toţi participanţii să interacţioneze în cadrul activităţilor.
S-au desfăşurat energizere foarte variate, activităţi de cunoaştere (ice-breaker), s-a urmărit ca toţi participanţii să fie activi, să interacţioneze, să îşi spună părerea.
Evaluările s-au făcut pe hârtie prin desen şi în scris.
Am vizitat Chişinăul, Universitatea Internaţională din Moldova ULIM, Ministerul Integrării Europene - întâlnire cu viceministrul.
 

A fost primul TC/schimb de tineri/curs la care trainerii nu au discriminat pe cineva, din experienţa mea până acum.
Atmosfera a fost una destinsă, productivă şi a facilitat comunicarea între participanţi. S-a facilitat crearea de noi proiecte de către participanţi şi stabilirea de noi parteneriate. S-au pus bazele unor noi proiecte şi parteneriate, care sper să se concretizeze în viitor. 


Scris de Tudor Năforeanu

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum se formulează un obiectiv SMART?

Tîrgu Frumos - cele mai importante obiective turistice

Turism în Paşcani